Niemieckie Stowarzyszenie Inspekcji Technicznej TÜV opublikowało nowy raport awaryjności samochodów. Ten ukazuje się już od 50 lat! Kluczem do stworzenia raportu są przeprowadzane przeglądy techniczne z okresu lipiec 2020 – czerwiec 2021. Tych, w tym czasie było aż 9,6 miliona, z czego niemal co piąte auto nie przeszło przeglądu z wynikiem poważne lub niebezpieczne wady! Zebrane dane pozwalają ukazać, które marki samochód psują się najbardziej, a które najmniej. Okazało się, że jednym z najbardziej awaryjnych samochodów jest Dacia, a najsolidniejszymi Audi i Mercedes. Raport potwierdził także przekonanie, że im starsze auto, tym jest ono bardziej awaryjne. W modelach w wieku 6-7 lat zaledwie 12,4 procent nie przeszło testu, w wieku 8-9 lat to już 17,5 procent, oraz 22,8 procent samochodów w wieku 10-11 lat. Jak prezentują się wyniki raportu? Zobaczcie poniżej!
CZYTAJ TAKŻE: Zwolnienie Lekarskie 2022. Szykują się SPORE zmiany. Będą REWOLUCJE w L4!
Najbardziej awaryjne samochody w raporcie TÜV 2022:
Najbardziej narażone na nieplanowaną wizytę u mechanika, według autorów raportu awaryjności TÜV 2022 są posiadacze aut:
- Wiek auta: 2 – 3 lata: Dacia Logan - wady w 11,6 proc. pojazdów
- Wiek auta: 4 – 5 lat: BMW serii 5 i 6 – wady w 16,8 proc. pojazdów
- Wiek auta: 6 – 7 lat: Fiat Punto – wady w 23,3 proc. pojazdów
- Wiek auta: 8 – 9 lat: Renault Kangoo – wady w 31,8 proc. pojazdów
- Wiek auta: 10 – 11 lat: Dacia Logan – wady znaczące w 36,8 proc. pojazdów
Najmniej awaryjne samochody w raporcie TÜV 2022:
Raport pokazuje nie tylko te najbardziej awaryjne samochody. Autorzy postanowili, jak co roku, podzielić się informacjami na temat najmniej narażonych na awarię aut. Jak ta lista się prezentuje? Zobaczcie:
- Wiek auta: 2 – 3 lata: Mercedes GLC - wady w 1,5 proc. pojazdów
- Wiek auta: 4 – 5 lat: Audi Q2 – wady w 2,1 proc. pojazdów
- Wiek auta: 6 – 7 lat: Porsche 911 – wady w 3,3 proc. pojazdów
- Wiek auta: 8 – 9 lat: Audi TT – wady w 7,7 proc. pojazdów
- Wiek auta: 10 – 11 lat: Audi TT – wady w 12,5 proc. pojazdów
Nowy raport awaryjności TÜV 2022
Wnioski, jakie płyną z tegorocznego raportu są następujące: listę najmniej awaryjnych samochód zdominowały niemieckie marki. Niemal wszystkie pochodzą też z segmentu premium. Dużo do nadrobienia ma Dacia, która okazała się nawet dziesięciokrotnie awaryjna niż mercedes. Nie do końca można też wierzyć przekonaniu, że niemieckie samochody są bezawaryjne. Dlaczego? Trzeba zwrócić uwagę na to, że w przedziale 4-5 lat najgorzej spisało się… BMW.