Przedsiębiorcy, którzy ubiegają się o pomoc w ramach tzw. "tarczy antykryzysowej" popełniają błędy we wnioskach kierowanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Niestety, w ten sposób opóźnia się procesowanie pisma.
Jednym z najczęstszych błędów we wnioskach jest niepodpisywanie oświadczeń. Sprawia to, że wniosek zamiast trafić do realizacji, musi zostać uzupełniony, a to znacznie wydłuża czas oczekiwania, na przykład na wypłatę postojowego.
Mówi Agata Muchowska, rzeczniczka lubuskiego oddziału ZUS. Niektórym osobom zdarza się również wpisać błędne imię i nazwisko.
Często zdarza się również, że wnioskodawca podpisuje się imieniem i nazwiskiem ze wzoru, który znajduje się na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Dodaje Muchowska. Wnioski do ZUS można składać zarówno telefonicznie, jak i papierowo. W zielonogórskim oddziale ZUS złożono już niemal 15 tysięcy wniosków o wsparcie z tarczy antykryzysowej.